« ؛ »

در سرزمین نجوا و کلمه

« ؛ »

در سرزمین نجوا و کلمه

سلام خوش آمدید

یا مَن آنَسَنی و آوانی.

جمعه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۱۹ ب.ظ

چه خوب است که انسان روحی را یافته باشد که بتواند بزرگ‌ترین شادی‌‌هایش را در آن بیابد. را‌زهایش را به امانت او بسپارد. درد‌هایش را به او بگوید. زیبایی‌های جهان را با حواسِ او در آغوش بکِشَد. با آرزوهایش در جهانِ خواسته‌های او درنگ کند. در پناه أمن او آرام بگیرد. سر به روی شانه‌های او بگذارد، و آهسته اشک بریزد. با ذکر نام او از جامِ حیات بنوشد و حتی با او رنج بکشد. برای او دل‌تنگ باشد. به‌ خاطر او سختی‌ها را تحمل کند و پیش برانَد. هنگامی که می‌خندد به او نگاه کند. چقدر خوب است انسان؛ برای قلبش، أنیس داشته باشد. چقدر این کلمه زیبا و آرزو شده‌ است.

  • ۰۱/۰۶/۱۱
  • کادح

نظرات (۲)

واقعا هم آرزو شده

پاسخ:
امیدوارم آرزوی مستجابی باشه برای ما

سلام

میشه خواهش کنم یکم راجع به کادح حرف بزنین و کلمه

 

توضیح بدین, البته در حد ما 

شرح بدین 

 

پاسخ:
سلام به شما
سؤال‌تون خیلی برام ارزشمند بود. ممنونم.
«کادح» حالت وجودی انسانی هست به نفس‌نفس زدن افتاده. کدح نفس تلاش همه‌ی انسان‌هاست. آیه‌ای در سوره‌ی انشقاق هست که این معنا رو منتقل می‌کنه و اونجا گفته میشه که : «ای انسان تو توأمان با تلاش و رنج به سوی پروردگارت روان هستی و او را ملاقات خواهی کرد.»
پس من فکر می‌کنم کادح وجود ازلی و زلال ماست. اون فطرتی که داریم. با همه‌ی اون طینت خالصی که داشتیم.
- خطاب بعضی از پست‌های من کادحه. با همه‌ی مختصصاتی که داره. با همه‌ی محبوبیتش برای من و خب اسمی هست که دوست دارم به اون شناخته بشم. شاید هم خطاب‌ بعضی از پست‌ها «منی که می‌خواهم» باشه. شاید خطاب‌ش شما باشید:) به هرحال کادح قشنگ‌ترین تعبیر موجود قابل تصور در دنیای منه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

در جهانی که با گریستن آغاز میشود و با گریستن پایان میابد، پیامبری را شناختم که معجزه‌اش کلمه بود و «امید و لبخند» را برایم تلاوت کرد. از آن پس من به سلسلهٔ امیّد اقتدا کرده‌ام،طلوعِ فجر را دوست دارم و اینجا کلماتم را به امانت میگذارم...

مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات