« ؛ »

در سرزمین نجوا و کلمه

« ؛ »

در سرزمین نجوا و کلمه

سلام خوش آمدید

از میان آرزوها.

يكشنبه, ۶ شهریور ۱۴۰۱، ۰۴:۴۱ ب.ظ

من همیشه از آدم‌ها آرزوهایشان را می‌پرسم و همیشه همه‌ی آنها در واکنشی واحد دمی درنگ می‌کنند؛ سپس انگار که برای لحظه‌ای هم که شده می‌خواهند در مهِ خواسته‌هایشان به سراغ دورترین أمل‌شان بروند؛ نفس عمیقی می‌کشند و همزمان که چشمانشان برق می‌زند، آرزویشان را می‌گویند. من هم به تعداد جواب‌هایی که شنیده‌ام، به این سوال فکر کرده‌ام و اگر تو از آرزویم بپرسی بی‌درنگ و به گواه نفس‌هایم میگویم: «گشایش». آرزو و خواست قلبی من گشایش است. گشایش برای انسان، قلب‌ها، زبان‌ها، ذهن‌ها، دست‌ها، چشم‌ها، درها، پنجره‌ها، آسمان‌ها. کاش روزی در کنار تو تحقق آرزویم را ببینم کادح. راستی آرزوی تو چه بود؟

  • ۰۱/۰۶/۰۶
  • کادح

نظرات (۴)

سلام.

از بچگی دوست داشتم بفهمم. فهمیدن بزرگترین آرزوم بود. و هست. فهم کلیت وجود... خودم... خدا... و بعد آرزوهای دیگر داشتن و معتقدم پیش رفتن (آرزو داشتن) بدون فهمیدن اشتباهه.

پاسخ:
چه آرزوی قشنگی... چقدر خواستنی و مطلوبه. چقدر درسته...
معرفتِ عمیق مستجاب باشه واسه‌تون

اسم جالبی برای خودتون انتخاب کردید... کادح!

یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ

کادح حقیقت ما است. ولی نمی‌تونم بگم قشنگه. اشاره به جنبه‌ای تلخ داره...

 

نمی‌دونم این هم به کدح ربط داره یا نه... ولی... این روزها من خیلی رنج می‌کشم. از وضع سرزمینم. که چطور یه نفر اون ور دنیا یه کلیک می‌کنه و این‌ور یه کشور می‌ریزه به هم. و بدتر این‌که مردم می افتن به جون هم...

 

و امان از دل امام زمان عج...

پاسخ:
حقیقت ماست و لقبی که بهمون داده شده. پس ذره ذره‌ی این کدح‌ها که ما رو به «ملاقیه» می‌رسونه؛ قشنگه... مگه نه؟
ربط داره و انسان رنج می‌کشه.. 
امیدوارم ختم به‌خیر شه و دعای غریق درحق‌ همه‌مون مستجاب باشه.
  • سیاه مست
  • احساس کم آوردن شدید 

    فملاقیه....بهش اینطوری نگاه نکرده بودم

    الان باید خیلی دوستت داشته باشم 

    اما یخ زده ام 

    پاسخ:
    چرا یخ زدید:...)؟ 
  • سیاه مست
  • مثل بچه ترم یکی که براثر شیطنت بره سر کلاس سال بالایی ها 

    بعد بفهمه هیچی نمی فهمه

    هی بخواد جیم بزنه هی روش نشه

    پاسخ:
    متوجه نشدم متاسفانه...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در جهانی که با گریستن آغاز میشود و با گریستن پایان میابد، پیامبری را شناختم که معجزه‌اش کلمه بود و «امید و لبخند» را برایم تلاوت کرد. از آن پس من به سلسلهٔ امیّد اقتدا کرده‌ام،طلوعِ فجر را دوست دارم و اینجا کلماتم را به امانت میگذارم...

    مطالب پربحث‌تر
    آخرین نظرات